четвер, 28 серпня 2014 р.

Календарно-тематичне планування (українська література) 6 клас за новою програмою

  
      Українська література
                    6 клас
                     (70 годин)


 Обов'язкова кількість видів контролю
1семестр
II семестр

     Контрольні роботи у формі:
         3
3

*контрольного класо твору;
1
1

*інших завдань (тестів, відповідей на запитання   
 тощо)
2
2
Уроки розвитку мовлення (РМ)
2 + П)
2 + П)

Уроки нозакласного читання(ПЧ)
2
2

Уроки літератури рідного краю (ЛРК)
2
2

Уроки виразного читання
1
1

Перевірка зошитів
4
5










№ зп

Українська література
6 клас
Зміст програмового матеріалу

К-сть   
годин      
         
           Дата       


Вступ
1.
Вступ. Книжка в житті людини. Письменник особливо обдарована людина, його праця над художнім твором.. Розповідь про те, як «робиться книжка». Сучасний
читач і його роль у новому «житті» твору.
1

Загадково прекрасна і славна давнина України
2.
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня.
1

3.
Пісні літнього циклу. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету ві­ночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, купайло» (купальські). «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір.
1

4.
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Ще­дрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).

1

5.
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозулень­ка», «Кривий танець».:повторити (рефрен), анафора.

1




6.
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, ди­тя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви коли­скових пісень. їхні лексичні особливості. ТЛ: колискова.
1

7.
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...»
П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої дер­жави. ТЛ: пісня-гімн. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Мо­литва» 0. Кониського. «На долині туман» В. Діденка — пісня, що стала народною.
1

8.
Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха. Патріо­тичні мотиви, героїчний, стверджувальний пафос пісень.
1

9.
«Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження
1

10.
Контрольна робота І . Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор).
1

11.
Микола Вороний. Коротко про письменника.
1

12.
«Євшан-зілля». По­ема про необхідність повернення людині історичної пам'яті, усві­домлення своєї національної приналежності. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
1

13
Література рідного краю 1. Автори стрілецьких пісень — наші земляки (або «Авторські пісні, що стали народними»).
1

14.
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море...»).
1

15.
«Думка» («Тече вода в синє море...»). Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого.
1

16.
«Іван Підкова». Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
1

17.
Володимир Рутківський. Короткі біографічні відомості.
1

18.
Історичні мотиви в повісті «Джури козака Швайки». Реальне і фантастичне в пригодницькій повісті для дітей.
1

19.
Образна характеристика патріотизму головних героїв. Аналіз твору.
1




20.
Я І СВІТ
 Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні «Мрії», «Як дитиною бувало...». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини.
1

21.
«Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільно­любство, впевненість, розвинена уява. «Співець». Неповторний.світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, упевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини.

Контрольна робота №2 . Загадково пре­красна і славна давнина України.
1








1



22.
Виразне читання 1. Конкурс-читання віршів Лесі Українки напам'ять.

1

23.
Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
1

24.
Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: епічний твір, головний герой, другорядні герої.
1

25.
Зв'язне мовлення №1. Усний твір-розповідь про персонажа.
1

26.
 Контрольний письмовий твір-роздум «Що робить пюдину душевно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність?» (за оповіданням Володимира Винниченка «Федько-халамидник»).
1

27.
Позакласне читання №1.
 В. Винниченко.»Кумедія з Костем».
1

28.
Станіслав Чернілевський «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).
1

29.
Розвиток мовлення 2. Добір прислів'їв, крилатих виразів, фразеологічних
зворотів, що виражають головну ідею поетичного доробку Станіслава Чернігівського (письмово).
1

З0.
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова».


31.
«Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього.

1

32.
Контрольна робота №3. Я і світ.
1

33.
Позакласне читання №2. В. Близнець. «Звук павутинки», «Золота гора до неба», «Женя і Синько» (на вибір учителя і  або учнів).
1

34.
Література рідного краю № 2. Літературні персонали територіальної громади (поезія).
1

35.
Повторення та узагальнення вивченого навчального матеріалу за 1 семестр.
1

36.
Ігор Калинець. Збірка поезій «Дивосвіт» (на вибір), «Писанки», «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим».
1

37.
Емма Андієвська. Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині. її казки-притчі.


38.
«Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди. Т.Л: притча.
1

39.
 Розвиток мовлення № 3. Усний твір-характеристика головного персонажа казки-
притчі Е. Андієвська «Казка про яян».
1

40.
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.
1



41.
Виразне читання № 2. Читання вивчених притч (уривків) Емми Андієвської напам'ять. Ідейно-художній аналіз прозових творів письменниці.
1


42.
Пригоди і романтика
Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий пись­менник.
1


43.
 «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Пригодницький захоплюючий сюжет твору.

1

44.
Мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в творі. ТЛ: повість, пригодницький твір.
1

45.
Виразне читання №3. Художнє читання епізодів прозового твору.
1

46.
Позакласне читання № 3. Вс. Нестайко. «Пригоди Робінзона Кукурудзо».
1

47.

Контрольна робота №3.
Пригоди і романтика.
1

48. 49.
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти).
Значення у творі образу вченого Адама, його трагічної історії. Т.Л: підтекст (прихований зміст).
2

50.
Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
1

51.
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.


52.
 Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей.
1

53.
«Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9».
1

54.


Взаємини між різними поколіннями в родині.

1


55.
Письмовий  конт­рольний твір«Мій улюблений літературний персонаж».
1

Гумористичні твори
56.
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, спі­вомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.
1

57.
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука», «Му­ха і Бджола».


58.
«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямова­ність байок письменника. Побудова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
1

59.
Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Гуменний», «Запорожці у короля».
ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія.
1

60.
Павло Глазовий. «Тарас Бульба в Києві», «Найважча роль», «За­морські гості». ТЛ: гумор, сатира.
1

61.
«Свиня свинею». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю, уміння обстояти свою гідність
1

62.
Зв'язне мовлення №4. Складання гуморески, усмішки або написання листа авторові улюбленої книжки.
1

63.
Виразне читання №4. Декламування напам'ять байок та гуморе­сок.
1

64.
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».
1

65.
«Заморські гості», «Похвала». Іронічно -пародійна, викривальна спрямованість
гумористичних і сатиричних творів.

1

66.
Контрольна робота №6 . Гумористи­чні твори.

1

67.
Література рідного краю№4. Ознайомлення з найцікавішими письменниками-земляками, їхніми творами.
1

68.
Позакласне читання №4. Рекомендована література для читання влітку.

1

69.
Повторення та узагальнення вивченого.

1

70.
Підсумковий урок.

1


























  






                                    




Немає коментарів:

Дописати коментар