Українська література
6 клас
(70 годин)
Обов'язкова кількість видів контролю
|
1семестр
|
II семестр
|
|
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
|
*контрольного класо
твору;
|
1
|
1
|
|
*інших завдань
(тестів, відповідей на запитання
тощо)
|
2
|
2
|
|
Уроки розвитку мовлення (РМ)
|
2
(У + П)
|
2 (У +
П)
|
|
Уроки нозакласного читання(ПЧ)
|
2
|
2
|
|
Уроки літератури рідного краю
(ЛРК)
|
2
|
2
|
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
№ з⁄п
|
Українська література
6 клас
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
Дата
|
Вступ
|
||||
1.
|
Вступ. Книжка в житті людини. Письменник — особливо обдарована людина, його праця над художнім
твором.. Розповідь про те, як «робиться книжка». Сучасний
читач і його роль у новому «житті» твору.
|
1
|
||
Загадково прекрасна і славна
давнина України
|
||||
2.
|
Календарно-обрядові
пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна
обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня.
|
1
|
||
3.
|
Пісні літнього циклу. «У ржі на межі», «Ой
біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні);
«Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, купайло» (купальські).
«Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір.
|
1
|
||
4.
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая
любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане
господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).
|
1
|
||
5.
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем
красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець».:повторити (рефрен),
анафора.
|
1
|
||
6.
|
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну,
люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових
пісень. їхні лексичні особливості. ТЛ: колискова.
|
1
|
|
7.
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...»
П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави. ТЛ:
пісня-гімн. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» 0. Кониського. «На долині туман» В. Діденка — пісня, що
стала народною.
|
1
|
|
8.
|
Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г.
Труха. Патріотичні мотиви, героїчний, стверджувальний пафос пісень.
|
1
|
|
9.
|
«Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна
пісня про столицю України. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень
літературного походження
|
1
|
|
10.
|
Контрольна робота І . Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор).
|
1
|
|
11.
|
Микола Вороний. Коротко про письменника.
|
1
|
|
12.
|
«Євшан-зілля». Поема про необхідність повернення людині
історичної пам'яті, усвідомлення своєї національної приналежності. ТЛ:
ліро-епічний твір, поема.
|
1
|
|
13
|
Література рідного краю 1. Автори стрілецьких пісень —
наші земляки (або «Авторські пісні, що стали народними»).
|
1
|
|
14.
|
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. «Думка» («Тече вода в
синє море...»).
|
1
|
|
15.
|
«Думка» («Тече вода в синє море...»). Патріотичні мотиви,
героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного
минулого.
|
1
|
|
16.
|
«Іван Підкова». Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
1
|
|
17.
|
Володимир Рутківський. Короткі біографічні відомості.
|
1
|
|
18.
|
Історичні мотиви в повісті «Джури козака Швайки». Реальне і фантастичне в
пригодницькій повісті для дітей.
|
1
|
|
19.
|
Образна
характеристика патріотизму головних героїв. Аналіз твору.
|
1
|
|
20.
|
Я І СВІТ
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль
родини у її вихованні «Мрії», «Як дитиною бувало...». Неповторний світ
дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчини.
|
1
|
|
21.
|
«Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство,
впевненість, розвинена уява. «Співець». Неповторний.світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої,
сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство,
упевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини.
Контрольна робота №2 . Загадково прекрасна і славна
давнина України.
|
1
1
|
22.
|
Виразне читання №1. Конкурс-читання віршів Лесі Українки
напам'ять.
|
1
|
|
23.
|
Володимир Винниченко. Цікава історія з життя письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика
Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
|
1
|
|
24.
|
Щедрий на добро
внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: епічний твір, головний
герой, другорядні герої.
|
1
|
|
25.
|
Зв'язне мовлення №1. Усний твір-розповідь про персонажа.
|
1
|
|
26.
|
Контрольний письмовий твір-роздум «Що робить пюдину душевно багатою і щедрою
на добро, порядність, чесність?» (за оповіданням Володимира Винниченка
«Федько-халамидник»).
|
1
|
|
27.
|
Позакласне читання №1.
В. Винниченко.»Кумедія з Костем».
|
1
|
|
28.
|
Станіслав Чернілевський «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби
черевички». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов,
доброта, висока духовність).
|
1
|
|
29.
|
Розвиток мовлення № 2. Добір прислів'їв, крилатих виразів, фразеологічних
зворотів, що
виражають головну ідею поетичного доробку Станіслава Чернігівського
(письмово).
|
1
|
|
З0.
|
Ірина Жиленко.
«Жар-Птиця», «Підкова».
|
||
31.
|
«Гном у буфеті».
Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до
нього.
|
1
|
|
32.
|
Контрольна робота №3. Я і світ.
|
1
|
|
33.
|
Позакласне читання №2. В. Близнець. «Звук павутинки», «Золота гора до неба», «Женя і Синько»
(на вибір учителя і або учнів).
|
1
|
|
34.
|
Література рідного краю № 2. Літературні персонали територіальної громади (поезія).
|
1
|
|
35.
|
Повторення та узагальнення
вивченого навчального матеріалу за 1 семестр.
|
1
|
|
36.
|
Ігор Калинець.
Збірка поезій «Дивосвіт» (на вибір), «Писанки», «Стежечка», «Блискавка»,
«Веселка», «Криничка», «Дим».
|
1
|
|
37.
|
Емма Андієвська. Українська письменниця і художниця, що живе в Німеччині.
її казки-притчі.
|
||
38.
|
«Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. «Я» і зовнішній
світ, «Я» та інші люди. Т.Л: притча.
|
1
|
|
39.
|
Розвиток мовлення № 3. Усний твір-характеристика головного персонажа казки-
притчі Е. Андієвська «Казка про яян».
|
1
|
|
40.
|
«Говорюща риба».
Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших,
вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.
|
1
|
41.
|
Виразне читання № 2.
Читання вивчених притч (уривків) Емми Андієвської напам'ять. Ідейно-художній
аналіз прозових творів письменниці.
|
1
|
|
42.
|
Пригоди і романтика
Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий письменник.
|
1
|
|
43.
|
«Тореадори з Васюківки» (фрагменти).
Пригодницький захоплюючий сюжет твору.
|
1
|
|
44.
|
Мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в творі. ТЛ: повість, пригодницький
твір.
|
1
|
|
45.
|
Виразне читання №3. Художнє читання епізодів прозового твору.
|
1
|
|
46.
|
Позакласне читання № 3. Вс. Нестайко. «Пригоди Робінзона Кукурудзо».
|
1
|
|
47.
|
Контрольна робота №3.
Пригоди і романтика.
|
1
|
|
48. 49.
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти).
Значення у творі образу вченого
Адама, його трагічної історії. Т.Л: підтекст (прихований зміст).
|
2
|
|
50.
|
Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
1
|
|
51.
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв.
|
||
52.
|
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей.
|
1
|
|
53.
|
«Таємне товариство
боягузів, або Засіб від переляку № 9».
|
1
|
|
54.
|
Взаємини між різними
поколіннями в родині.
|
1
|
55.
|
Письмовий контрольний твір«Мій улюблений літературний персонаж».
|
1
|
|
Гумористичні твори
|
|||
56.
|
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність
гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та
ін.). Велика роль гумору в житті українців.
|
1
|
|
57.
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука», «Муха і Бджола».
|
||
58.
|
«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.
Побудова байки. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія,
мораль.
|
1
|
|
59.
|
Степан Руданський.
Коротко про письменника. Співомовки С. Руданського - унікальне явище у
світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Гуменний», «Запорожці у короля».
ТЛ: гумореска,
співомовка, інверсія.
|
1
|
|
60.
|
Павло Глазовий. «Тарас Бульба в Києві», «Найважча роль», «Заморські
гості». ТЛ: гумор, сатира.
|
1
|
|
61.
|
«Свиня свинею». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру,
авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття
гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю, уміння обстояти свою
гідність
|
1
|
|
62.
|
Зв'язне мовлення №4. Складання гуморески, усмішки або написання листа авторові улюбленої книжки.
|
1
|
|
63.
|
Виразне читання №4. Декламування напам'ять байок та гуморесок.
|
1
|
|
64.
|
Павло Глазовий.
«Еволюція», «Найважча роль».
|
1
|
|
65.
|
«Заморські гості»,
«Похвала». Іронічно -пародійна,
викривальна спрямованість
гумористичних і
сатиричних творів.
|
1
|
|
66.
|
Контрольна робота №6 . Гумористичні твори.
|
1
|
|
67.
|
Література рідного краю№4. Ознайомлення з найцікавішими
письменниками-земляками, їхніми творами.
|
1
|
|
68.
|
Позакласне читання №4. Рекомендована література для
читання влітку.
|
1
|
|
69.
|
Повторення та узагальнення вивченого.
|
1
|
|
70.
|
Підсумковий урок.
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар