|
№ з⁄п
|
Календарно - тематичне планування
Українська література
9 клас
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
Дата
|
|
І семестр
|
II семестр
|
|
к-сть
|
дата
|
к-сть
|
дата
|
Зв'язне мовлення:
|
|
|
|
|
усно
|
2
|
|
2
|
|
- письмово
|
2
|
|
2
|
|
Позакласне читання
|
1
|
|
1
|
|
Виразне читання
|
2
|
|
2
|
|
Література рідного краю
|
1
|
|
1
|
|
Контрольні письмові роботи
|
|
|
|
|
тести
|
1
|
|
1
|
|
відповіді на питання
|
1
|
|
1
|
|
твори:
|
|
|
|
|
класні
|
1
|
|
1
|
|
домашні
|
1
|
|
1
|
|
1.
|
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури.
Творча індивідуальність митця. Аналіз художнього твору.
ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика.
|
1
|
|
|
Усна народна творчість
|
2.
|
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття укр. фольклору. Види
родинно-побутових пісень. Традиційна символіка.
ТЛ: поглиблення знань з поетики народної пісні
|
1
|
|
|
3.
|
Родинно-побутові пісні «Місяць на небі, зіроньки
сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В
кінці греблі шумлять верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи,
місяченьку», «Лугом іду, коня веду» (на вибір).
|
1
|
|
Вивчити напам'ять чотири пісні (на вибір)
|
4.
|
Українське весілля — один із жанрів родинно-обрядової творчості. Основні
етапи весілля. Весільні пісні. Використання елементів народної обрядовості у
творах укр. письменників. Виразне читання (№1) весільних пісень.
|
1
|
|
|
5.
|
Українські народні балади. «Бондарівна», «Ой летіла
стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Тематика та стильові
особливості, сюжет, герої. Класифікація балад. ТЛ: балада.
|
1
|
|
|
6.
|
Позакласне читання. Сучасні твори на основі фольклорних мотивів.
|
1
|
|
|
7.
|
Контрольна робота №1 (розгорнуті відповіді на запитання).
|
1
|
|
|
Давня українська література
|
8.
|
Українська середньовічна література XI -
XV ст. Розвиток писемності. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє,
Ізборник Святослава).
|
1
|
|
|
9.
|
Перекладна література. Біблія — Святе письмо і збірки
літературних пам'яток. Біблійні книги в давній Україні. Українські переклади
Біблії. Використання Біблії у світовій та укр. літературах.
|
1
|
|
|
10.
|
Біблія (фрагменти). Легенди: про створення
світу, про перших людей, про потоп на землі, про Вавилонську вежу, про
Мойсея. Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча. ТЛ: поглиблення поняття
про притчу. ПРЗМ №1. Переказ однієї з легенд
або притч.
|
1
|
|
|
11.
|
Оригінальна література княжої Руси-України. Літописи як історико-художні
твори.
"Повість минулих літ» - історична книга і збірка епічних
творів. Києво-Печерський патерик. Зміст оповідання про Прохора
чорнорижця...
|
1
|
|
•
|
12-13.
|
Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та
Києво-Могилянської академій у розвитку укр. культури, книгодрукування. Перші
друковані книги. Іван Вишенський.
ТЛ: ренесанс, бароко.
[сторично-мемуарна проза. Відомості про козацькі літописи. «Історія русів» (фрагменти).
|
2
|
|
|
14.
|
Поезія. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші. Семен Климовський.
«їхав козак за Дунай» — зразок давньої любовної лірики.
ТЛ: фігурний (курйозний) вірш. Виразне читання (№2) віршів.
|
1
|
|
-
|
15.
|
Драматургія. Час і місце побутування шкільної драми, її роль, виконавці.
«Владимир» Ф. Прокоповича — зразок шкільної драми. Вертеп
як вид лялькового театрального дійства. ТЛ: шкільна драма, вертеп.
|
1
|
|
|
16.
|
Література рідного краю. Давня література рідного краю. Відродження
вертепної традиції в наш час у нашому краї.
|
1
|
|
|
17.
|
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його
ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і «сродний труд».
|
1
|
|
Вивчити на-
пам'ять «Вся-
кому місту
звичай і права», кілька афоризмів
|
18.
|
«Бджола та Шершень», «Собака і Вовк», «Всякому місту —звичай і права», «Вступні двері до християнської
добронравності», афоризми. ТЛ: афоризм.
|
1
|
|
|
19.
|
Контрольна робота №2
(тести).
|
1
|
|
|
Нова українська література
|
20.
|
Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Життя народу предмет
художнього зображення. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні
напрями. Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці.
|
1
|
|
|
21.
|
Іван Котляревський. Творчість письменника — новий етап у розвитку
національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія
створення
«Енеїди».
|
1
|
|
Вивчити напам'ять уривок з «Енеїди» (на вибір)
|
22.
|
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства в «Енеїді», алюзії на укр. історію в
ній. Бурлескний гумор, народна укр. мова. Утвердження народної моралі в дусі
просвітительства. ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія. Поглиблення знань
про силабо-тонічне віршування.
|
1
|
|
|
23.
|
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової укр.
драматургії. її сценічне життя. Торжество народної етики.
|
1
|
|
|
24.
|
Наталка як уособлення кращих рис укр. жінки, що відстоює людську
гідність, бореться за своє щастя. Микола і Петро.
УРЗМ №2. Твір-характеристика персонажа.
|
1
|
|
Написати домашній твір.
|
25.
|
Григорій Квітка-Основ'яненко - батько укр. прози.
Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» - перша україномовна повість
нової укр. літератури. Головні персонажі твору. ТЛ: літературний напрям,
течія, поняття про сентименталізм, реалізм.
|
1
|
|
|
26.
|
Картина життя укр. суспільства за часів Великої Руїни в «Конотопській відьмі». Зміст твору.
|
1
|
|
|
27.
|
УРЗМ №3. Коментування уривків твору.
|
1
|
|
|
28.
|
Іронія і сатира в «Конотопській відьмі», поєднання реалізму і
фантастики.
|
1
|
|
|
29.
|
ПРЗМ № 4. Контрольна
робота №3 (твір).
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
З0.
|
Література укр. романтизму. Поети-романтики. П. Гулак-Артемовський,
«Рибалка»; Є. Гребінка, «Українська мелодія»; М. Костомаров, «Соловейко»; В.
Забіла, «Соловей», М. Петренко, «Небо».
|
1
|
|
Вивчити напам'ять одну 3 поезій (на вибір)
|
|
31.
|
М. Шашкевич — зачинатель нової української літератури на
західних землях. «Руська трійця». «Веснівка».
|
1
|
|
|
|
32.
|
Підсумковий урок.
|
1
|
|
|
|
II семестр
|
33.
|
Микола Гоголь. Літературна діяльність письменника, її значення
для укр. культури. Національний дух у творчості Гоголя. Укр. фольклор —
джерело творів митця української тематики.
|
1
|
|
|
34.
|
Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Зміст твору, мотиви,
ідея. Зв'язок з «нечистою силою» як метафора злодіяння.
|
1
|
|
|
35.
|
Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного
відродження в Україні. Його винятково велике значення. Біографія та основні
віхи творчості.
|
1
|
|
|
36.
|
Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності
історичного часу («До Основ'яненка», «На вічну пам'ять
Котляревському», «Думка» («Нащо мені чорні брови...»). Умовність у баладі,
тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»). ТЛ: елегія, поглиблення
поняття про лірику й ліро-епіку. Виразне читання (№3) поезій, коментування їх змісту.
|
1
|
|
|
37.
|
«Гайдамаки». Складність історичної долі укр. народу. Сюжетні
лінії твору, кульмінаційні вершини.
|
1
|
|
Вивчити напам'ять фрагмент (на ви-бір).
|
38.
|
Повсталий народ як герой поеми. Образ Яреми. Заклик до єднання
слов'янських народів.
|
1
|
|
|
39.
|
УРЗМ №5. Порівняльна
характеристика персонажів твору (Ярема, Гонта). Підготовка до домашнього контрольного
твору.
|
1
|
|
Написати домашній твір
|
40.
|
Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ» — відгук на тогочасну
загарбницьку імперську політику. Узагальнена ідея поеми.
|
1
|
|
|
41.
|
«Чигрине, Чигрине». Роздуми поета про минуле й майбутнє України.
Епізод історії, що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне переосмислення.
Поетова оцінка історичних постатей. ТЛ: містерія.
|
1
|
|
|
42.
|
«Стоїть в селі Суботові...» Художня оцінка діяльності Б.
Хмельницького. Зв'язок з «Великим льохом».
|
і
|
|
|
43.
|
«Сон» («У всякого своя доля...») Твір і сучасна поетові
дійсність. Прийом «сну». Сатиричний пафос поеми.
ТЛ: алегорія, гротеск, поетика контрасту, умовність.
|
|
|
Вивчити напам'ять фрагмент (на вибір)
|
44.
|
«І мертвим, і живим, і ненарожденим...» Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму, бичування
комплексу меншовартості. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога,
погроза, заклик тощо)
|
1
|
|
Вивчити напам'ять фрагмент (на вибір)
|
45.
|
Контрольна робота №4 (розгорнуті
відповіді на питання).
|
1
|
|
|
46-47.
|
Гема жіночої долі —
одна з провідних тем Шевченкової творчості («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю
жала», «Марія», «У нашім раї на зем-іі...»). Еволюція жіночого образу. Різні типи
втілення теми жіночої долі. Тема матері й сина.
|
2
|
|
|
48.
|
Лірика Т. Шевченка
періоду арешту й заслання і після повернення із заслання. Вершинні зразки
Шевчен-кової лірики. «Садок
вишневий коло хати...», «Доля», «Росли укупочці, зросли...». ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя,
психологізм у літературі, жанр ліричної медитації.
|
1
|
|
Вивчити напам'ять «Доля»
|
49.
|
Тарас Шевченко і Біблія.
«Ісая. Глава 35». Духовна присутність
Біблії в усій творчості поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення Шевченка до
Біблії. ТЛ: псалом, гімн.
|
1
|
|
|
50.
|
Підсумковий урок: Світова велич українського поета. Огляд поетичної спадщини, малярського доробку,
прози, драматургії, міркувань із «Щоденника». Вшанування пам'яті поета.
|
1
|
|
|
51.
|
УРЗМ №6. Ідейно-художній аналіз
одного з творів Тараса Шевченка.
|
1
|
|
|
52.
|
ПРЗМ №7. Контрольна робота №5 (твір).
|
1
І
|
|
|
53.
|
Пантелеймон Куліш — письменник, критик,
перекладач, автор підручників та правопису. «Українець в Європі, європеєць в
Україні». Романтичний світогляд. Інтузіазм та жертовність.
|
1
|
|
|
54.
|
Осуд, біль і гнів поета-громадянина («До рідного народу»). Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок»,
«Заворожена криниця»).
|
1
|
|
|
56.
|
«Чорна рада» —перший україномовний
історичний роман. Історична основа сюжету.
|
1
|
|
|
57-58.
|
Показ протистояння сил державотворення і руїнництва.
Дійові особи - носії різних ідей. Хутір — символ українського способу життя.
Романтичний мотив до-проги. Оцінка роману Т. Шевченком. ТЛ: роман,
роман-хроніка, історичний роман.
|
2
|
|
|
59.
|
Марко Вовчок. Життя і творчість.
Поєднання у творах реалізму і романтизму. Марко Вовчок як перекладач.
|
1
|
|
|
60.
|
Романтичність оповідання «Максим Гримач, особливості його сюжету, характеротворення.
Почуття відповідальності та вини. ТЛ: романтичний характер у творі.
|
1
|
|
|
|
3 літератури XX століття
|
61.
|
Вступна бесіда. Література XX ст. — мистецтво оновлених традицій і
сміливого новаторства. Непростий шлях розвитку. Імена і твори. Жанрове,
тематичне, стильове розмаїття літератури цього періоду. Укр. еміграційна
література XX ст.
|
1
|
|
|
62.
|
Укр. еміграційна література XX ст. Іван Багряний — один з найталановитіших
письменників-емігрантів. Популярність його творів. «Тигролови» (скорочено) —
авантюрно-пригодницький роман. Динамічність сюжету, романтичність стилю,
символіка, гуманістична ідея перемоги добра над злом. ТЛ: пригодницький
роман.
|
1
|
|
|
63.
|
Сильний тип української людини — головний герой Івана Багряного.
ПРЗМ № 8. Складний план для
твору-роздуму про сильну укр. людину.
|
1
|
|
Написати домашній твір
|
64.
|
Візуальна (зорова) поезія сьогодні. «Фенікс-птах із земель
руських» М. Мірошниченка, «Стогін»
В. Женченка, паліндром «Хижих мечем мирним» А. Мойсієнка. Поєднання
тексту і малюнку. Джерела. ТЛ: візуальна (зорова) поезія.
|
1
|
|
|
65.
|
Василь Герасим'юк. «Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра». Сповідь душі у віршах.
Філософські роздуми крізь призму художньої деталі. Виразне читання (№4) віршів.
|
1
|
|
|
66.
|
Іван Липа. «Практичний ідеалізм» письменника-борця. Життя як
спалах. Притчі «для тих, хто сам кермує власним життям» «У невідому путь». Зміст та головна ідея
твору.
|
1
|
|
|
67.
|
Контрольна робота №6 (тести).
|
1
|
|
|
68.
|
Література рідного краю №2.
|
1
|
|
|
69.
|
Позакласне читання №2. Обмін враженнями про самостійно прочитані твори.
Рекомендована література для читання влітку.
|
1
|
|
|
70.
|
Урок-підсумок.
|
1
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар