четвер, 4 квітня 2013 р.











№ зп

 Календарно - тематичне планування


Українська література
9 клас
Зміст програмового матеріалу





К-сть   
годин      
         
                      Дата



І семестр
II семестр


к-сть
дата
к-сть
дата
Зв'язне мовлення:




усно
2

2

- письмово
2

2

Позакласне читання
1

1

Виразне читання
2

2

Література      рідного краю
1

1

Контрольні письмові ро­боти




тести
1

1

відповіді на питання
1

1

твори:




класні
1

1

домашні
1

1


1.
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розви­ток літератури. Творча індивідуальність митця. Ана­ліз художнього твору.
ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика.
1


Усна народна творчість
2.
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття укр. фольклору. Види родинно-побутових пісень. Традиційна символіка.
ТЛ: поглиблення знань з поетики народної пісні
1


3.
Родинно-побутові пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низень­ко, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяче­ньку», «Лугом іду, коня веду» (на вибір).
1

Вивчити на­пам'ять чоти­ри пісні (на вибір)
4.
Українське весілля — один із жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля. Весільні пісні. Використання елементів народної обрядовості у творах укр. письменників. Виразне читання (№1) весільних пісень.
1


5.
Українські народні балади. «Бондарівна», «Ой ле­тіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Тематика та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад. ТЛ: балада.
1


6.
Позакласне читання. Сучасні твори на основі фольклорних мотивів.
1


7.
Контрольна робота №1 (розгорнуті відповіді на запи­тання).
1


Давня українська література
8.
Українська середньовічна література XI -
XV ст. Розвиток писемності. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Із­борник Святослава).
1


9.
Перекладна література. Біблія — Святе письмо і збірки літературних пам'яток. Біблійні книги в давній Україні. Українські переклади Біблії. Використання Біблії у світовій та укр. літературах.
1


10.
Біблія (фрагменти). Легенди: про створення світу, про перших людей, про потоп на землі, про Вавилон­ську вежу, про Мойсея. Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча. ТЛ: поглиблення поняття про притчу. ПРЗМ №1. Переказ однієї з легенд або притч.
1


11.
Оригінальна література княжої Руси-України. Лі­тописи як історико-художні твори.
"Повість минулих літ» - історична книга і збірка епі­чних творів. Києво-Печерський патерик. Зміст опові­дання про Прохора чорнорижця...
1

12-13.
Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку укр. культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський.
ТЛ: ренесанс, бароко.
[сторично-мемуарна проза. Відомості про козацькі літописи. «Історія русів» (фрагменти).
2


14.
Поезія. Іван Величковський. Фігурні (курйозні) ві­рші. Семен Климовський. «їхав козак за Дунай» — зразок давньої любовної лірики. ТЛ: фігурний (курйозний) вірш. Виразне читання (№2) віршів.
1

-
15.
Драматургія. Час і місце побутування шкільної дра­ми, її роль, виконавці. «Владимир» Ф. Прокоповича — зразок шкільної драми. Вертеп як вид лялькового театрального дійства. ТЛ: шкільна драма, вертеп.
1


16.
Література рідного краю. Давня література рідного краю. Відродження вертепної традиції в наш час у нашому краї.
1


17.
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання і «сродний труд».
1

Вивчити на-
пам'ять «Вся-
кому місту  
звичай і пра­ва», кілька афоризмів
18.
«Бджола та Шершень», «Собака і Вовк», «Всякому місту —звичай і права»,  «Вступні двері до християнської добронравності», афоризми. ТЛ: афоризм.
1



19.
Контрольна робота №2 (тести).
1


Нова українська література
20.
Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Життя народу предмет художнього зображення. Роз­виток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. Найвидатніші митці.
1


21.
Іван Котляревський. Творчість письменника — но­вий етап у розвитку національного самоусвідомлен­ня. Драматург і театральний діяч. Історія створення
«Енеїди».
1

Вивчити на­пам'ять ури­вок з «Енеїди» (на вибір)
22.
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства в «Енеїді», алюзії на укр. історію в ній. Бурлескний гумор, народна укр. мова. Утвердження народної моралі в дусі просвітительства. ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія. Поглиблення знань про силабо-тонічне віршування.
1



23.
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової укр. драматургії. її сценічне життя. Торжество народної етики.
1


24.
Наталка як уособлення кращих рис укр. жінки, що ві­дстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Ми­кола і Петро.
УРЗМ №2. Твір-характеристика персонажа.
1

Написати до­машній твір.
25.
Григорій Квітка-Основ'яненко - батько укр. прози. Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етногра­фічне тло творів. «Маруся» - перша україномовна по­вість нової укр. літератури. Головні персонажі твору. ТЛ: літературний напрям, течія, поняття про сентимента­лізм, реалізм.
1


26.
Картина життя укр. суспільства за часів Великої Руї­ни в «Конотопській відьмі». Зміст твору.
1


27.
УРЗМ №3. Коментування уривків твору.
1


28.
Іронія і сатира в «Конотопській відьмі», поєднання реалізму і фантастики.
1


29.
ПРЗМ № 4. Контрольна робота №3 (твір).
1



З0.
Література укр. романтизму. Поети-романтики. П. Гулак-Артемовський, «Рибалка»; Є. Гребінка, «Українська мелодія»; М. Костомаров, «Соловейко»; В. Забіла, «Соловей», М. Петренко, «Небо».
1

Вивчити на­пам'ять одну 3 поезій (на вибір)

31.
М. Шашкевич — зачинатель нової української літе­ратури на західних землях. «Руська трійця». «Веснів­ка».
1




32.
Підсумковий урок.
1



II семестр
33.
Микола Гоголь. Літературна діяльність письменника, її значення для укр. культури. Національний дух у творчості Гоголя. Укр. фольклор — джерело творів митця української тематики.
1


34.
Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Зміст твору, мотиви, ідея. Зв'язок з «нечис­тою силою» як метафора злодіяння.
1


35.
Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, про­рок національного відродження в Україні. Його виня­тково велике значення. Біографія та основні віхи тво­рчості.
1


36.
Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного часу («До Ос­нов'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському», «Ду­мка» («Нащо мені чорні брови...»). Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»). ТЛ: елегія, поглиблення поняття про лірику й ліро-епіку. Виразне читання (№3) поезій, коментування їх зміс­ту.
1


37.
«Гайдамаки». Складність історичної долі укр. наро­ду. Сюжетні лінії твору, кульмінаційні вершини.
1

Вивчити на­пам'ять фраг­мент (на ви-бір).
38.
Повсталий народ як герой поеми. Образ Яреми. За­клик до єднання слов'янських народів.
1



39.
УРЗМ №5. Порівняльна характеристика персонажів твору (Ярема, Гонта). Підготовка до домашнього ко­нтрольного твору.
1

Написати до­машній твір
40.
Національна проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ» — відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Узагальнена ідея поеми.
1


41.
«Чигрине, Чигрине». Роздуми поета про минуле й май­бутнє України. Епізод історії, що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне пере­осмислення. Поетова оцінка історичних постатей. ТЛ: містерія.
1


42.
«Стоїть в селі Суботові...» Художня оцінка діяльно­сті Б. Хмельницького. Зв'язок з «Великим льохом».
і


43.
«Сон» («У всякого своя доля...») Твір і сучасна поето­ві дійсність. Прийом «сну». Сатиричний пафос пое­ми.
ТЛ: алегорія, гротеск, поетика контрасту, умовність.


Вивчити на­пам'ять фраг­мент (на вибір)
44.
«І мертвим, і живим, і ненарожденим...» Продов­ження теми «земляків» у посланні. Викриття конфо­рмізму, бичування комплексу меншовартості. На­строєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо)
1

Вивчити на­пам'ять фраг­мент (на вибір)
45.
Контрольна робота №4 (розгорнуті відповіді на питан­ня).
1


46-47.
Гема жіночої долі — одна з провідних тем Шевченкової творчості («Катерина», «Наймичка», «На пан­щині пшеницю жала», «Марія», «У нашім раї на зем-іі...»). Еволюція жіночого образу. Різні типи втілення теми жіночої долі. Тема матері й сина.
2


48.
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і піс­ля повернення із заслання. Вершинні зразки Шевчен-кової лірики. «Садок вишневий коло хати...», «Доля», «Росли укупочці, зросли...». ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя, психологізм у літературі, жанр лірич­ної медитації.
1

Вивчити на­пам'ять «До­ля»
49.
Тарас Шевченко і Біблія. «Ісая. Глава 35». Духовна присутність Біблії в усій творчості поета. Цикл «Да­видові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії. ТЛ: псалом, гімн.
1


50.
Підсумковий урок: Світова велич українського пое­та. Огляд поетичної спадщини, малярського дороб­ку, прози, драматургії, міркувань із «Щоденника». Вшанування пам'яті поета.
1


51.
УРЗМ №6. Ідейно-художній аналіз одного з творів Тараса Шевченка.
1


52.
ПРЗМ №7. Контрольна робота №5 (твір).
1
І


53.
Пантелеймон Куліш — письменник, критик, перек­ладач, автор підручників та правопису. «Українець в Європі, європеєць в Україні». Романтичний світогляд. Інтузіазм та жертовність.
1


54.
Осуд, біль і гнів поета-громадянина («До рідного на­роду»). Кредо митця, його романтична лірика («Троє схотінок», «Заворожена криниця»).
1


56.
«Чорна рада» —перший україномовний історичний роман. Історична основа сюжету.
1


57-58.
Показ протистояння сил державотворення і руїнництва. Дійові особи - носії різних ідей. Хутір — символ українського способу життя. Романтичний мотив до-проги. Оцінка роману Т. Шевченком. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.
2


59.
Марко Вовчок. Життя і творчість. Поєднання у тво­рах реалізму і романтизму. Марко Вовчок як перек­ладач.
1


60.
Романтичність оповідання «Максим Гримач, особли­вості його сюжету, характеротворення. Почуття від­повідальності та вини. ТЛ: романтичний характер у творі.
1



3 літератури XX століття
61.
Вступна бесіда. Література XX ст. — мистецтво оно­влених традицій і сміливого новаторства. Непростий шлях розвитку. Імена і твори. Жанрове, тематичне, стильове розмаїття літератури цього періоду. Укр. еміграційна література XX ст.
1


62.
Укр. еміграційна література XX ст. Іван Багряний — один з найталановитіших письменників-емігрантів. Популярність його творів. «Тигролови» (скорочено) — авантюрно-пригодницький роман. Динамічність сю­жету, романтичність стилю, символіка, гуманістична ідея перемоги добра над злом. ТЛ: пригодницький роман.
1


63.
Сильний тип української людини — головний герой Івана Багряного.
ПРЗМ № 8. Складний план для твору-роздуму про сильну укр. людину.
1

Написати до­машній твір
64.
Візуальна (зорова) поезія сьогодні. «Фенікс-птах із земель руських» М. Мірошниченка, «Стогін»
 В. Женченка, паліндром «Хижих мечем мирним» А. Мойсієнка. Поєднан­ня тексту і малюнку. Джерела. ТЛ: візуальна (зорова) поезія.
1


65.
Василь Герасим'юк. «Чоловічий танець», «Перший сніг», «Жива ватра». Сповідь душі у віршах. Філо­софські роздуми крізь призму художньої деталі. Ви­разне читання (№4) віршів.
1


66.
Іван Липа. «Практичний ідеалізм» письменника-борця. Життя як спалах. Притчі «для тих, хто сам кермує власним життям» «У невідому путь». Зміст та головна ідея твору.
1


67.
Контрольна робота №6 (тести).
1


68.
Література рідного краю №2.
1


69.
Позакласне читання №2. Обмін враженнями про самостійно прочитані твори. Рекомендована літерату­ра для читання влітку.
1


70.
Урок-підсумок.
1



Немає коментарів:

Дописати коментар